Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι αρκετά δύσκολο να πιάσουν φωτιά, λόγω της μεγάλης εξέλιξης της τεχνολογίας και στον τομέα της ασφάλειας. Έτσι ενώ η πιθανότητα να υπάρξει πυρκαγιά στο αυτοκίνητο είναι μεν μικρή, σε περίπτωση που εκδηλωθεί, μπορεί να αποβεί μοιραία τόσο για το όχημα μας όσο και για τους επιβαίνοντες.
Αιτίες που προκαλούν πυρκαγιά στο αυτοκίνητο
Οι δυο πιο πιθανές αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά στο αυτοκίνητο είναι η διαρροή καυσίμου και το βραχυκύκλωμα. Συγκεκριμένα η διαρροή καυσίμου προκαλεί πυρκαγιά στο αυτοκίνητο, καθώς υπάρχει διαρροή στον χώρο των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου. Το καύσιμο έρχεται σε επαφή με τα πυρωμένα μέταλλα και προκαλείται ανάφλεξη του καυσίμου. Στην περίπτωση του βραχυκυκλώματος η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο προκαλείται συνήθως από γυμνά καλώδια που έρχονται σε επαφή με κάποιο μέταλλο και δημιουργείτε σπινθήρας.
Άλλες αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά στο αυτοκίνητο είναι η υπερθέρμανση των φρένων, διαρροή λαδιών τα οποία έρχονται σε επαφή με τον σωλήνα της εξάτμισης, φωτιά έπειτα από ένα τρακάρισμα.
Εάν δείτε καπνό ή φλόγα ή μυρωδιά από καμένο λάστιχο ή πλαστικό πρέπει να αντιδράσετε αμέσως.
Ενέργειες που κάνουμε αφού εκδηλωθεί η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο
- Κάντε στην άκρη όσο πιο γρήγορα μπορείτε, βεβαιωθείτε ότι έχετε ανάψει το φλας ώστε να μην προκαλέσετε ατύχημα και σταματήστε άμεσα σε ασφαλές σημείο του δρόμου (parking, σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων ή εντός της Λ.Ε.Α ).
- Σταματήσετε όσο το δυνατόν πιο μακριά από άλλα αυτοκίνητα ή σημεία με πολύ κόσμο.
- Σβήστε την μηχανή
- Απασφαλίστε εσωτερικά το καπό της μηχανής του αυτοκινήτου, σε περίπτωση πυρκαγιάς στον κινητήρα
- Βγάλτε όλους τους επιβαίνοντες από το αυτοκίνητο γρήγορα και με ασφάλεια.
- Απομακρύνετέ όλους τους επιβαίνοντες τουλάχιστον 100 μέτρα απόσταση από το φλεγόμενο αυτοκίνητο και μακριά από την κυκλοφοριακή κίνηση.
- Καλέστε την Πυροσβεστική Υπηρεσία (199 ), την Ελληνική Αστυνομία και ενημερώστε με ακρίβεια για το συμβάν. Αν το περιστατικό συμβαίνει σε Εθνική οδό, ενημερώστε επίσης και την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια της οδού.
- Aν η φωτιά είναι μικρή και ουσιαστικά βλέπετε μόνο καπνούς, τότε χρησιμοποιήστε τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου απευθείας στην εστία.
Προσοχή ! Μην ανοίξετε τελείως το καπό του αυτοκινήτου, καθώς ο επιπλέον αέρας που θα εισέλθει στον κινητήρα θα αναζωπυρώσει τη φωτιά. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να φουντώσει απότομα και έντονα η φωτιά, θέτοντας σε κίνδυνο πρώτα τον εαυτό σας και στην συνέχεια ολόκληρο το αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση σηκώστε ένα δάχτυλο το καπό τοποθετήστε από εκεί το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα και ψεκάστε από τη χαραμάδα που θα δημιουργηθεί. Ακόμη και οι πυροσβέστες, όπως θα δείτε στο βίντεο παρακάτω, σηκώνουν προσεκτικά το καπό.
- Εφόσον η φωτιά προέρχεται από το χώρο που βρίσκεται το ρεζερβουάρ, τότε απομακρυνθείτε άμεσα και ασφαλίστε τον χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, ώστε να μην πλησιάσει κανένας και περιμένετε την πυροσβεστική.
Τι πρέπει να κάνετε για να προλάβετε την πυρκαγιά
Για να μην βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να δείτε το αυτοκίνητο σας να καίγεται, θα πρέπει κατά πρώτο και κυριότερο, να είσαστε σίγουροι ότι έχετε συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητό σας. Ένα συντηρημένο αυτοκίνητο πάντα έχει λιγότερες πιθανότητες να πιάσει φωτιά.
- Επικίνδυνα σημάδια είναι τα κομμένα ή χαλαρά καλώδια, οι διαρροές λαδιού ή υγρών καθώς και ηλεκτρομαγνητικά προβλήματα.
- Το καπάκι του λαδιού να είναι καλά βιδωμένο και ασφαλισμένο ώστε να αποφύγετε τη διαρροή.
- Ποτέ μην παρκάρετε το αυτοκίνητο εκεί που υπάρχουν εύφλεκτα υλικά όπως ξερά χόρτα, τα οποία ενδέχεται να έρθουν σε επαφή με τον ζεστό καταλύτη.
- Να έχετε τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου σας πάντα συντηρημένο και να είναι τοποθετημένος σε εύκολα προσβάσιμο σημείο.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση παραμείνετε ψύχραιμοι, καλέστε τις αρμόδιες αρχές και προστατέψετε τον εαυτό σας από τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Η ζωή σας πάνω από όλα !
Στο βίντεο που ακολουθεί θα διαπιστώσετε ότι ακόμη και οι πυροσβέστες που έχουν στην διάθεση τους τουλάχιστον 1,5 τόνο νερό, ανασηκώνουν ελάχιστα το καπό του αυτοκινήτου για να ρίξουν νερό στο κινητήρα. Ενώ σηκώνουν εντελώς το καπό μόνο όταν είναι σίγουροι ότι έχει σβήσει η φωτιά.